Dálnice přes České středohoří už mohla stát

5. října 2009 v 17:11 | Karel Nepraš |  Strana zelených
Budovat dálnice v chráněných krajinných oblastech je protizákonné a podporovat bezhlavý rozvoj dálniční sítě nemusí přinášet pouze pozitiva, ale třeba v době skutečně vážných recesí také neschopnost zvládnout jejich udržování. Přesto se domnívám, že v současné situaci už jiné východisko, než dostavba D8 přes České středohoří bohužel není možné. Do probíhající diskuse nad vinou "ekologických aktivistů" za průtahy však chci přispět pohledem z trochu jiného úhlu. Člověk s názorem, který není zcela v souladu s čtyřproudem dopravy tvrdě naráží na ostrá vyjádření z různých stran počínaje oprávněnými obavami obyvatel míst zasažených enormním dopravním zatížením, přes populistické regionální politické špičky až po za stavbu odpovídající Ředitelství silnic a dálnic. Přitom se zapomíná, že svojí část viny za stávající průtahy nesou také ti nejvíce nekompromisní fanoušci této dopravní velestavby. Kdyby totiž v době, kdy k tomu byl ještě prostor, došlo na jejich straně alespoň k částečnému ústupku v podobě podpory dlouhé tunelové varianty průchodu dálnice přes České středohoří, mohla být již dnes dostavěná. Místo toho se staví od začátku až do konce prosazovaná jediná představa ŘSD, která vůbec nereflektuje základní smysl oprávněných argumentů odpůrců této stavby. Dálnice D8 bude v aktuální variantě pro zdejší jedinečnou krajinu, a nejnápadněji pak na svazích údolí Labe, otevřenou ránou, ze které se při provozu bude do okolí šířit hluk a emise z přitažené tranzitní dopravy. Kdyby krajské politické špičky projevily včas vůli k ústupkům, mohla zůstat lépe ochráněná jak zdejší příroda a potenciál pro rekreaci a cestovní ruch, tak lidé v obcích podél silnice E55 a dálnice D8 přes České středohoří již mohla být v provozu.
NAVRCHOLU.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama