Posedlost auty

8. listopadu 2007 v 10:06 |  Strana zelených
Plánovaná výstavba komplexu budov na prostranství před kinem Hraničář znovu otevírá téma budoucího směřování vývoje středu města Ústí nad Labem. Doplnění sídelní struktury zásadně zdevastované bombardováním v druhé světové válce a masivními demolicemi za minulého režimu považuji obecně za správné, přestože v tomto případě se mnozí odborníci k podobě staveb vyjadřují nelichotivě. Za mnohem zásadnější považuji soustavné kroky vedení města směřující navzdory proklamacím o snaze na zlepšení k postupnému zhoršování životního prostředí v našem městě. Právě v přípravných fázích zmíněné plánované výstavby se opětovně potvrdil dlouhodobý trend udržovaný jak minulým tak současným vedení města a náměstek primátora se tak bije v prsa, když vysvětluje, jak vedení města nutí investora zvýšit počet parkovacích míst v budoucím komplexu.
Podle mého názoru je takový přístup, tedy soustavná masivní podpora vjezdu automobilů i do nejužšího centra města neslučitelná s trvalou udržitelností jeho ostatních funkcí. Zatímco tak ve vyspělejších zemích dochází k vytěsňování individuální dopravy z center měst s cílem jejich zklidnění a zatraktivnění pro delší pobyt občanů, Ústí je kroky současného i minulého vedení směrováno opačně. Negativní výstupy podobného počínání jsou zřejmé. Pokud vedení města podporuje vjezd automobilů do centra, podporuje z veřejných prostředků také další nárůst hlukového zatížení obyvatel, znečištění ovzduší a především zužuje možnosti využití veřejného prostoru na jedinou funkci na úkor ostatních.
Co považuji za řešení? Především zvýšení komfortu cestování a obnovu zastaralého vozového parku hromadné dopravy, jako jediného dostatečně kapacitního a environmentálně šetrného způsobu přepravy ve velkém městě. Když se všichni Ústečané rozhodnou do města cestovat automobilem, prostě je totiž nebude kam umístit. Dokud se při rekonstrukcích ulic zužuje prostor pro chodce a na pruh pro cyklisty se ani nepomyslí, centrum Ústí pro jeho obyvatele i návštěvníky příjemnější nebude.
P.S.: příspěvek byl sestaven během jízdy veřejnou dopravou, možnost práce či studia je další z mnoha výhod tohoto typu cestování
NAVRCHOLU.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kamil Kamil | E-mail | 3. prosince 2007 v 17:32 | Reagovat

Souhlasím s Tebou, že se ani kolem na Mírové ani na Lidické nám. nedostanu. Vlastně ani k zastávce autobusu na Adolfov. Jen holt s vedením města nehnu ani já, ani Ty. Jó, kdybys byl stavební suprfirma a prošustroval na zakázce miliony, možná. Ale narozdíl od Tebe vítám zřizování parkovacích míst, protože už i při současné ceně jízdenky MHD se mi vyplatí jet autem, jsem nezávislý a namusím se mačkat s cikány.

Jinak přeju všechno nejlepší do Nového roku a na kytičkách snad se uvidíme. Kamil.

2 Pietro Pietro | E-mail | 10. ledna 2008 v 16:50 | Reagovat

Masivní podpora vjezdu aut do centra, to je revitalizace po Kubatovsku v praxi.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama